Autonvalmistajia tuntuu olevan kahta sorttia: niitä, jotka haluavat osoittaa sormella tekevänsä sähköautoja, ja sitten niitä, jotka pyrkivät häivyttämään uuden aikakauden tekniikan tavanomaisen ulkokuoren alle. BMW on näistä jälkimmäisiä. Saksalainen BMW on alkanut saamaan kiinni sitä muutamien valmistajien saamaa etumatkaa sähköautomarkkinoilla. Se aloitti ensin futuristisella, konseptiautomaisella ja samalla hyvin epä-BMWmäisellä i3:lla joka oli samaan aikaan eksoottinen kokeilukenttä uusille valmistus- ja materiaalitekniikoille. Autosta tuli, sen kohtalaisen korkeasta hinnasta huolimatta, jonkinlainen menestys, mutta itse firman pääkonttorilla ei tuohon aikaan vielä oikein uskottu sähköön. BMW:n silkinpehmeästi hyrisevät rivikuutoset tekivät müncheniläisvalmistajan tuotteista sitä, mitä ne olivat.