Home » Erityis­opetukseen uudistuksia – Opettaja: ”Uusi sana asialle, joka on jo käytössä”

Erityis­opetukseen uudistuksia – Opettaja: ”Uusi sana asialle, joka on jo käytössä”

Perusopetuksen erityisopetukseen suunnitellut muutokset, joilla vähennetään paperityötä ja tukea tarvitsevien määrää luokassa, herättävät huolta ja kysymyksiä opettajien keskuudessa. Perusopetuksen erityisopetukseen kaavaillaan muutoksia, jotka saattavat erityisopettajien mielestä heikentää tuen saantia. Lakiluonnos esittelee mallin, jossa kolmiportaisen tuen mallista (yleinen, tehostettu ja erityinen tuki) siirrytään kaksiportaiseen malliin (ennakoiva ja oppilaskohtainen tuki), jotta opettajille ja kouluille kasaantuva paperityö vähenee. Myös erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden määrää luokassa rajoitetaan.

Selaa ylöspäin