Ford teki Exploreristaan lyhyemmän kuin samalle pohjalle tehdyistä VW-konsernin autoista, mutta onnistui luomaan kenties luokkansa tilavimman keskikonsolin. Sähköautoissa on sellainen jännä ominaisuus, ettei kaikenlaisia polttomoottoriteknologian vaatimia komponentteja joudu änkemään tiloihin, jotka voi ottaa muuhun hyötykäyttöön. Etukonteista saadaan oikeanlaisella paketoinnilla jopa yli 100-litraisia ja kun kardaanitunnelia ei tarvita, takapenkin lattiasta saadaan kokokaan tasainen. Viimeksi mainitun puuttuminen näkyy parhaiten kuitenkin keskikonsoleissa. Sähköautoissa on lähes poikkeuksetta enemmän tilaa käytettävissä auton keskellä ja onpa joissain malleissa menty jopa niin pitkälle, että keskikonsolista on tehty liikuteltava tai kojelautaan on upotettu toinen hansikaslokero.