EU:n kaavailemat tullimaksut eivät todennäköisesti riitä kiinalaisvalmistajien markkinaosuuden nopean kasvun hillitsemiseksi, arvioi tutkimusyhtiö. Kun kiinalainen autonvalmistaja myy auton Euroopassa, se työntää taskuihinsa yli kymmenkertaisen voiton verrattuna kotimarkkinalla myytyyn autoon. Jos Kiina-autojen markkinaosuuden nopea kasvu halutaan pysäyttää, EU:n olisi läpsäistävä jopa 50 prosentin tullit. Näin arvioi yksityinen tutkimusyhtiö Rhodium Group Financial Timesin mukaan. – Odotamme Euroopan komission laittavan tullit 15–30 prosentin välille. Mutta vaikka mentäisiin vaihteluvälin ylärajalle, jotkut Kiinassa toimivat tuottajat pystyvät edelleen saamaan huomattavia voittomarginaaleja kiitos merkittävien kuluetuuksien, joista ne nauttivat, yhtiön raportissa todetaan FT:n mukaan.