Japanista on viimeisten vuosien aikana tullut todella erikoisia autoja, ainakin mitä tulee pellin alla piilevään tekniikkaan. Mazdan konseptiautomaiseen MX-30:seen laitettiin nyt myös konseptiautomainen tekniikka. Pian neljä vuotta markkinoilla ollut Mazdan täyssähköinen MX-30 on ollut erikoinen ilmestys. Se on muotoilultaan ja yksityiskohdiltaan kuin konseptiauto, sellainen joka on tarkoitettu lähinnä autonäyttelyn vetonaulaksi vähän testaamaan vellovan yleisömeren reaktioita merkin uuteen muotokieleen. MX-30 on viistoperäkorinen, alle 4,4-metrinen, ja erikoisesti kaapparimallisilla takaovilla varustettu katumaasturintapainen laite. Se on ollut ja on edelleen etuvetoinen, mutta sähköversion kauppaa on varmasti hillinnyt tämän kokoiseen autoon oikeastaan onnettoman pieni, vain 35,5 kilowattitunnin akkupaketti.