Polttomoottoriautoihin tottunut toimittaja kokeili, miltä tuntuu käytetty Tesla Model 3. Ja hyvältähän se tuntui. Huoltoasemien pikalatauspisteillä Tesla Model 3 alkaa olla jo melko tavallinen näky. Tämä tietysti johtuu siitä, että Teslan ”kansanautomallia” Model 3:a on jo runsaasti tarjolla vaihtoautomarkkinoilla keskimäärin 30 000 euron hintapyynnöillä. Enää Tesla ei ole vain varakkaiden ylellisyyttä, kuten se oli vielä joitakin vuosia sitten. Aikamoinen valtti on vielä 8 vuoden tai 160 000 kilometrin akkutakuukin: Iltalehden ja Kaasujalan koeajoon saatu Model 3 oli vuosimallia 2019 ja mittarilukema oli vasta 106 500 km. Pois jäävät myös monet polttomoottoriauton huoltohuolet, kuten esimerkiksi jakohihnan vaihtovälit ja säännölliset öljynvaihdot.