Markkinoiden hinta-laatusuhteeltaan parhaan 7-paikkaisen sähköauton halpisversio on tasan nelivedon verran huonompi kuin, no, nelivetoversio. Kolikon kääntöpuolena on pidempi toimintamatka ja vieläkin paremmat tavaratilat. Kia EV9 on ihan objektiivisestikin sanottuna aivan erinomainen auto. Ihastuin siihen ikihyviksi koeajettuani sen keskellä kylmintä talvea ja se voitti sittemmin sekä Vuoden auto maailmassa -kisan pääpalkinnon ja parhaan sähköauton tunnustuksen että Naisten vuoden auto maailmassa -kisan. Finaaliin auto ylsi Suomen ja Euroopan vuoden auto -kilpailuissa. Nyt siitä on saatu markkinoille ja koeajoon takavetoinen versio. Pakko sanoa, että kaikesta huolimatta skeptisyys valtasi mieleni. EV9 painaa julmetusti ja jo nelivedon kanssa talviajelu jännitti. Se ei tietenkään ole sikäli auton vika, kuljettajan vain pitää muistaa fysiikan lait.