Ainakin Teslan S-mallilla voi ajella varsin pitkään ennen kuin minkäänlaista suurempaa remonttia on odotettavissa. Melko yleinen sähköautoiluun liittyvä pelko koskee akkua ja sen kulumista. Vaihtoakut kun tuppaavat maksamaan helposti kymppitonnin tai kaksi. Tästä ei kannattaisi turhaa huolehtia, sillä jos akussa ei ole lähtökohtaisesti valmistusvirhettä, ne pysyvät aivan hyvinä eri arvioiden mukaan ainakin 300 000 - 400 000 kilometriä. Eli paljon pidempään kuin tavanomaisessa käytössä olevalla autolla sen elinkaaren aikana edes ajetaan. Valmistusviat taas tulevat esiin yleensä hyvin nopeasti ja ovat takuun piirissä. Isoakkuisista sähköautoista on vasta vähän tosielämän dataa pidemmästä käytöstä ja ne keskittyvät pitkälti Tesla Model S -mallin autoihin. Yksi rohkaiseva esimerkki on Australiasta.