Tesla on joutunut korjaamaan autojaan paljon enemmän kuin mitä se on ulospäin väittänyt muun muassa viranomaisille, paljastaa Reutersin selvitys. Samalla korjauskuluja on pyritty vierittämään asiakkaille. Tesla on tiennyt joidenkin autojensa osien olevan herkkiä hajoamaan, mutta on pyrkinyt vierittämään syyn asiakkaidensa niskaan, Reutersin laaja selvitys paljastaa. Uutistoimisto on lukuisten haastattelujen lisäksi saanut käsiinsä tuhansittain dokumentaatiota, jotka todistavat, että autoista on hajonnut ennenaikaisesti osia jousituksesta ja ohjauksesta. Ongelmat ulottuvat koko mallistoon ja ainakin seitsemän vuoden taakse. Autonvalmistaja on tiennyt tarkkaan miten laajalti ja usein hajoamisia on tapahtunut. Reutersin aineisto on vuosilta 2016-2022 ja se sisältää muun muassa korjausraportteja ja insinöörien analyyseja hajoamisherkistä komponenteista.