Home » Uuden ”Tipparellun” lisä­varusteista löytyy hämmentävä asia

Uuden ”Tipparellun” lisä­varusteista löytyy hämmentävä asia

Iltalehti tutustui Renault 4:n moderniin perilliseen Pariisin autonäyttelyssä. Renault teki vuonna 1961 melkoisen vallankumouksen esitellessään Renault 4:n. Tavallaan se tuli kilpailemaan Citroën 2CV:n eli ”Rättärin” kanssa, mutta Renault oli monin tavoin etevämpi. Kipinä Renault 4:ään oli syntynyt viisi vuotta aiemmin, kun Renaultin pääjohtaja Pierre Dreyfus halusi tilavan pikkuauton. Renault kehitti jotain todella uudenaikaista, sillä vielä tuolloin lähes kaikki pikkuautot olivat takamoottorisia henkilöautoja. Aivan uudenlainen viisiovinen R4 oli oikeastaan monikäyttöautojen esi-isä.

Selaa ylöspäin