Home » Volkswagenin sähköinen hippipaku sai lisää mittaa – Josko nyt heräisi kiinnostus?

Volkswagenin sähköinen hippipaku sai lisää mittaa – Josko nyt heräisi kiinnostus?

Uudelleensyntyneen Kleinbusin sähköversio ID.Buzz kasvoi pituutta, voimaa ja toimintamatkaa. Volkswagenin täyssähköinen tila-auto ID.Buzz saapui markkinoille pari vuotta sitten ja nyt auto saa ensimmäisen merkittävän päivityksensä ja malliston laajennuksen. Uutuutena tarjolle tulee nelivetoinen GTX-versio sekä pidemmän akselivälin (LWB) auto. Samalla myös voimalinja päivittyy muun ID-perheen tasolle. Moottorit ovat siis samat kuin esimerkiksi ID.4 ja ID.5 -katumaastureissa. Takana on aina 210 kilowatin tehon tarjoava kestomagneettimoottori. GTX:ssä on lisäksi edessä 80 kilowatin asynkronimoottori, mutta yhteisteho on rajoitettu 250 kilowattiin. Akun koko on normaaliversiossa kasvanut CATL:n uuden akun ansiosta parilla kilowattitunnilla 79 kWh:iin, ja LWB:ssä lisätila on hyödynnetty lisäämällä akkuun yksi moduuli, joka nostaa kapasiteetin 86 kilowattituntiin. Samalla tietoviihdejärjestelmä on päivittynyt viimeisimpään ja hyväksi havaittuun. Siitä voi lukea lisää ainakin alla olevista koeajojutuista.

Selaa ylöspäin